سفرنگاری بلغارستان!
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 28 آذر 1399
ن : بنفشه

سفرنگاری بلغارستان!

سفر به دشت های آفتابگردان

بلغارستان یک کشور اروپای شرقی هستش که جزو اتحادیه اروپا محسوب میشه ولی ویزاش شنگن نیست ( توی این تاریخی که این متن رو نوشتم اینجوریه احتمالا بعدا تغییر کنه ) بنابراین خیلی راحت میتونید به بلغارستان سفر کنید .

جایی که معمولا برای تفریح از ایران ٬ کشور های همسایش مثل رومانی ٬ آلمان ٬ لهستان و روسیه میلیون ها توریست جذب میکنه شهر وارنا هست و منطقه ای به نام شن های طلایی ( Golden Sands ) ٬ البته بخش دیگه ای به نام ساحل آفتابی ( Sunny Beach ) هم داره در نزدیکی شهر Burgas که تقریبا سه ساعت با گلدن سند فاصله داره .

بلغارستان رو سرزمین آفتابگران هم بهش میگن چون پر از مزارع آفتاب گردون هستش و منظره ای که دشت های بزرگ آفتاب گردون ایجاد میکنن بسیار چشم نوازه .

تعریف پنیر و سوسیس بلغاری هم که قطعا شنیدید ٬ البته درست شنیدید چون واقعا پنیرهاش خیلی مرغوب هستن .

منطقه گلدن سند یک منطقه توریستی هستش و همونطور که گفتم سالانه میلیون ها نفر به این منطقه سفر میکنن ٬ دلیل اصلیش ارزون بودن هتل و هزینه سفر ٬ آفتاب و فستیوال هاشه .

کلا سواحل دریای سیاه آب تمیزی ندارن به دلیل اینکه این دریا ( دریاچه ) به آب های آزاد ارتباط نداره ٬ بنابراین گلدن سند هم از این قاعده مستثنا نیست ٬ بنابراین اگر دنبال آب و ساحل تمیز تر هستید توی همین رنج قیمتی ترکیه گزینه بهتری خواهد بود .

 

اگر بین بلغارستان و ترکیه میخواید انتخاب کنید روش خیلی سادست ٬ اگر خانوادگی سفر میکنید یا دنبال استراحت و موندن داخل هتل و ریلکس کردن هستید قطعا بلغارستان گزینه مناسبی برای شما نیست .

اگر سفر دوستانه میرید و هدفتون تخلیه انرژی و رفتن به کلاب و فستیوال هستش پس درست انتخاب کردید بلغارستان برای شما مناسبه .

پایتخت بلغارستان سوفیا هست که از منطقه ساحلی بلغارستان خیلی فاصله داره .

نا گفته نمونه که وارنا شهر زیبایه و گشت و گزار توی شهر بسیار لذت بخشه ٬ با یک تاکسی که هزینش هم زیاد نیست میتونید تا خود شهر برید ٬ البته مینی بوس هم داره که خیلی هم ارزونه .

همونطور که گفتم منطقه دیگه ای نزدیک وارنا هست به نام Burgas که شهر قدیمی و تاریخیشون محسوب میشه و غذاهای دریاییش خیلی معروفه ٬ تمام مسیر تا اونجا هم پر از دشت های آفتابگردونه بنابراین حتما به این شهر سر بزنید تقریبا ۳ ساعت فاصله داره با وارنا .

اگر توی Sunny Beach هتلتون رو بگیرید به شهر بورگاس خیلی نزدیک هستین ٬ اگر از من بپرسید ترجیح میدم توی این بخش باشم تا وارنا ( البته سلیقه ایه) چون خیلی هیایوی کمتری داره و شهر قدیمی و تاریخی هستش .

 

ایران به وارنا پرواز مستقیم داره بنابراین از این لحاظ هم خیلی راحت میتونید به این منطقه سفر کنید ٬ معمولا اواخر بهار وقتی هنوز هوا گرم نشده و اواخر تابستون که کمی خنک هست سفر به بلغارستان مقرون به صرفه تر میشه و توریست هم کمتره ٬‌ توی تابستون خیلی توریست زیاده بنابراین شاید مجبور باشید دو برابر هزینه کنید .

 

برای انتخاب هتل توی این منطقه پیشنهاد میکنم هتل ۵ ستاره انتخاب نکنید ٬ یک هتل ۴ ستاره تمیز که حتی میتونه All Inclusive هم باشه هم به صرفه تره .

اگر در مورد اکثریت قشر هتل های منطقه بخواید بدونید توی هتل های ۳ و ۴ ستاره بیشتر آلمانی و روس میبینید و توی هتل های ۵ ستاره ایرانی ٬ عرب و هندی دیده میشه .

اگر با تور میرید که قطعا شمارو راهنمایی میکنن ولی اگر خودتون هتل رزرو میکنید دقت کنید بعضی از هتل ها فقط به اهالی بعضی کشور ها ارایه میشه و ممکنه وقتی میرید اونجا به مشکل بخورید .

برای تبدیل ارز هم میتونید داخل خود منطقه به صرافی مراجعه کنید چون خیلی زیاد هستن .

منبع: سفرنامه های علی دلشاد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.